maandag 17 april 2017

Uitstapje: de rommelmarkt van Waterloo

Dat rommelmarktjes "doen" een hobby is, had je vast wel al gezien aan mijn interieur. Wijkrommelmarkten zijn leuk en gezellig, en je kunt er voor weinig geld nog wel iets leuks vinden. Maar als je echt een slag wil slaan, zul je er heel vroeg bij moeten zijn. En laat vroeg opstaan nu niet zo'n passie zijn ...

Die unieke spulletjes die er heel vroeg uit worden gevist, vind je elke zondag terug op onze favoriete rommelmarkt in Waterloo, die zelfs internationale faam geniet. Hier geen tweedehands kinderkleertjes, maxi cosi's of modern speelgoed, maar echte schatten. Het nadeel is wel dat je al wat dieper in de geldbuidel zult moeten tasten, maar je vertrekt dan ook naar huis met waardevolle stukken. Enne ... afpingelen blijft een ongeschreven regel op rommelmarkten! Je moet het alleen durven.

Wij vonden er onlangs verschillende kramen met zilver. Ik droomde al langer van een zilveren bestek, maar ik vond ofwel niets naar mijn smaak, of het was veel te duur en zat in zo'n koffertje dat de prijs optrok en dat ik niet eens nodig had. Bovendien wilde ik die echte oude, vintage look die je niet vindt bij nieuw bestek. Voor het geheel dat je hieronder links ziet (2 x 8 messen, 8 lepels, 8 vorken, 12 lepeltjes en 12 dessertvorkjes) betaalde ik 115 euro, zonder afpingelen. Je kunt je bestek ook naar believen combineren, dus je zit niet vast aan een set. Ik stelde mijn eigen schat samen en liep de hele dag op wolkjes!


Een paar sfeerbeelden van de rest van de markt.














Waar vind je deze markt? Op de parking van de Carrefour in Waterloo (Chaussée de Bruxelles 29). Je zit hier trouwens vlak bij de leeuw. Dus als je van ver moet komen, maak je er ineens een daguitstap van!

Wanneer? Iedere zondag, het hele jaar door!

En nog een tip: je maakt zilver gemakkelijk schoon door een vel aluminiumfolie op de bodem van je gootsteen te leggen, daar heet water in te laten lopen, sodakristallen toe te voegen en je bestek daar even in te laten weken. Na 5 minuten blinkt je zilver weer!

2 opmerkingen:

Penny for your thoughts!