dinsdag 13 oktober 2015

Mijn werkvloertje

Ik heb zo ondertussen heel mijn 'renovatieproject' wel aan jullie voorgesteld. Ik was je echter nog één kamer verschuldigd, en dat is nog wel de kamer waar we de meeste tijd doorbrengen: ons kantoor.

Wie me al een tijdje volgt weet dat ik werk als zelfstandig vertaalster. En misschien ook dat ik getrouwd ben met ... een zelfstandig vertaler. Van negen tot vijf is mijn man dus ook mijn collega. Samen richtten we een vertaalbureau op dat we gewoon van thuis uit runnen. En om dat gezellig te houden, lieten we een perfect symmetrisch his & her bureau maken. Hij zit links, ik zit rechts.


Ik hou van deze plek. Hier kom ik tot rust. Je zult het niet geloven, maar een van mijn favoriete momenten is maandagochtend. Zodra de kindjes naar school zijn met een kopje koffie achter mijn computer gaan zitten en van de totale stilte genieten ... heerlijk vind ik dat! Dat ik mijn job enorm graag doe, scheelt ook wel wat.


Net zoals in de rest van het huis verfden we ook hier muren en vloer wit (RAL 9010). Dat schept rust en houdt de kamer licht.


In deze ruimte staat ook een zetel, omdat ik niet een hele dag op een stoel kan werken en soms eens languit moet kunnen liggen, onder een dekentje met mijn laptop op schoot en een kat op mijn voeten.


Want overdag delen we deze kamer ook met onze vijf viervoeters. Die rommelmand die je daar links ziet staan? Yep, daar zit een kat in. De hondjes slapen in hun mandje of liggen lui in de zon. Zouden ze beseffen dat ze op een platte koe liggen?


Werk en privéleven lopen hier vlotjes in elkaar over. Als de kindjes thuis zijn, is het hier dat ze al eens naar een filmpje kijken terwijl mama en papa nog wat werken. Zo zit iedereen gezellig samen.


Net als in de andere kamers is de inrichting nogal eclectisch, zonder één specifieke richting uit te gaan. We combineren een klassieke chesterfield met een koeienvel, vintage kasten, een hoop rommelmarktvondsten en spullen uit een Marokkaans winkeltje, zoals de poefjes en het bijzettafeltje, nieuwe hebbedingen van Sissy Boy of Blokker (fruitmand, pennenpotjes) ... Een stijl waar we nooit over hebben nagedacht, maar die bestaat uit individuele stukken waar we ons hart aan verloren, en die op de een of andere manier altijd perfect samengaan.

Ziezo, nu weet je dus waar ik de hele dag uithang!

31 opmerkingen:

  1. Wat een leuke stijl hebben jullie. Een beetje vanalles maar toch een geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! En een beetje jaloers op de Chesterfield... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Door u twijfel ik echt over een houtkleurige vloer of witte vloer 😂

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan het aanraden, maar doe het NIET als je harige huisdieren hebt! Ik hoef niet naar de fitness, want ik stofzuig drie keer per dag :-)

      Verwijderen
    2. Bedoelde je niet: de robot stofzuigt drie keer per dag...?

      Verwijderen
    3. Bedoelde je niet: de robot stofzuigt drie keer per dag...?

      Verwijderen
    4. Die doet eigenlijk alleen maar de keuken en het salonnetje. Voor de rest van het huis hebben we op elke verdieping een stofzuiger staan. De draadloze steelstofzuiger is mijn beste maatje :-)

      Verwijderen
  4. Echt keimooi!
    Je hebt je roeping gemist Judith, je had binnenhuisarchitecte moeten worden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een toffe stijl hebben jullie! Ben volledig fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie plek, en lijkt me heerlijk, zo'n bureau delen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een fijne plek! Hier zou ik ook wel tot rust komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, in zo'n bureau zou ik me ook wel geïnspireerd voelen! En relax tegelijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw prachtige plek waar ik ook zo met veel plezier in zou kunnen werken :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke stijl! Hier ook lichte kleuren, maar een werkplek afgescheiden van de rest van het huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ongeveer een jaar geleden ontdekte ik je blog. Toen liet je een stukje van je huis zien met de mooie kaders en dito tekeningen van bloemen? Ik kon in al een lijst met tekening op de kop tikken maar en paar dagen geleden vond ik in de kringloop voor maar 10 cent 't stuk 2 boeken van Redouté met die prachtige tekeningen, die koester ik nu als een schat? Mij heb je alvast geïnspireerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. zeer geslaagd. Wij hebben ook witte trap en vloeren (en muren maar daar gaat het nu niet over) en daar zie je toch wel veel vuil op. Sindsdien hebben wij de regel dat er niet meer met schoenen naar boven mag worden gegaan.
    Ik ben gelukkig niet te kritisch op de vloer, 1 keer per week wordt de trap gestofzuigd door de poetshulp.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Schoenen dragen wij hier binnen sowieso niet, en vuil worden ze dus niet snel. Het is gewoon dat haar, dat zie je op witte vloeren zo goed ... Hier en daar is er ook wat verf afgeschilferd, maar dat vind ik niet erg. Dat geeft ze nog wat meer charme :-)

      Verwijderen
  13. Ongelooflijk mooi gedaan! Daar zou ik ook met plezier werken hoor! Die chesterfield in combinatie met dat koeienvel vind ik super. Zou graag zo'n chesterfield op onze slaapkamer hebben ooit, vind dat mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heel erg mooi!!!
    maar had je niet beloofd om eens van alles te vertellen over hoe we een mooie badkamer konden krijgen zonder een gat in het budget te slaan? of deed je dat nu al met die kleine spiegel boven de lavabo??? ik ben helemaal uit mijn lood geslagen door je mooie werkplek, ik ga nu even op zoek...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Ziggy, je hebt helemaal gelijk! De badkamer is nog niet aan bod gekomen. Ze is nog niet helemaal af, maar ik maak er werk van, beloofd! :-)

      Verwijderen
  15. Oh zeg, Judith, ik word hiervan zo lichtelijk jaloers! Zo'n fijne werkplek zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat zullen die dieren blij zijn elke dag op dat velletje. ..love the room

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat zullen die dieren blij zijn elke dag op dat velletje. ..love the room

    BeantwoordenVerwijderen

Penny for your thoughts!