zondag 25 oktober 2015

Lora & alweer een lifehack

Je hebt het misschien al gemerkt: ik ben de laatste tijd veel productiever in het naaidepartement.

Dat zit zo. 's Avonds, zodra het donker is, ben ik tot niets meer in staat, want ik val in slaap zodra ik me neerzet. Alleen achter de computer heb ik daar geen last van. Ik maak overdag altijd grootse plannen om 's avonds te naaien, maar zodra het donker wordt slaat de melatonine genadeloos toe en lijkt de minste inspanning onoverkomelijk.

En toen kreeg ik plots - eureka - het schitterende idee om een uurtje naaien overdag te ruilen voor een uurtje vertalen 's avonds. A ja, want achter de computer word ik zo snel niet moe!

Zo komt het dat ik elke dag van 16 tot 17 uur achter mijn naaimachine of kniptafel kruip en mijn vertaalwerk 's avonds nog een uurtje inhaal. En ik ben nog nooit zo productief geweest! Win-win, wederom!

De afgelopen week maakte ik de Lora jurk uit het september-oktobernummer 2015 van La Maison Victor. Een heerlijk jurkje, maar je moet wel de juiste maat maken en eventueel innemen aan de heupen. Anders wordt het een zak. De jurk valt op maat, dus als je confectiemaat een 38 is, maak dan ook een 38.

Dit is mijn versie (maat 38, beetje ingenomen aan de heupen).




Stof: MonDepot

42 opmerkingen:

  1. Ik heb dat stofje ook nog liggen en krijg hier goesting om u gewoon schaamteloos achterna te doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon doen! Maar als we ooit samen op stap gaan, moeten we wel afspraken maken :-)

      Verwijderen
  2. We moeten gewoon eens uitgaan met allemaal dames in een Lorajurk! I'm in! Die van jou mag er ook wel wezen, nam je toch wat in op de heupen dan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zoals jij had gedaan, vanaf de zakken een tiental centimeter de dubbele persvoetbreedte. Kleine ingreep, maar nu ziet ie perfect :-)

      Verwijderen
  3. Ik ben zo fan van mijn Lora. Topjurk! Zo'n zwarte zie ik ook nog wel zitten. Die ga je veel dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi! Is het rekbare of niet rekbare stof?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lijkt wat op dunne sweaterstof, dus er zit een beetje rek in ja ...

      Verwijderen
  5. je bent een plaatje! En jouw jurk ook. Zalig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, je doet aan maatwerk hé. Wel een goed idee om uurtjes te wisselen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Ook net stofje gekocht om deze jurk te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jippie !!! Ook hier ligt dat stofje voor datzelfde kleedje klaar, ben nu zeker dat het een goed idee was

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtig! ooit dan maak ik die jurk ook, maar eerst nog veel te veel andere plannen en veel te weinig tijd (en met dit herfstweer, ook niet zoveel fut meer 's avonds)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben ook fan. Ideaal als je job en hobby weet te combineren! Prachtig met die stof TOPPERTJE
    Mijn versie... OEF bijna ook klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. amai, knap! Ik heb dat ook momenteel, vele plannen en dan 's avonds in de zetel of voor de pc ploffen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die uurtjes van jou werden weer goed besteed deze week! Prachtige jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldig gevoel moet dat zijn, dat je kan innemen op de heupen ! :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie versie en wat een goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super dat je zo je naaien weer wat kan oppikken. En een super mooie jurk als resultaat. Meer dan win-win!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goed gezien die ruiluren. Prachtig deze jurk. Wil de Lora ook maken maar ben wat breder op de heupen, benieuwd of mij dat gaat staan. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Supermooi ! (en driedubbele win volgens mij, want zo win jij elke dag een extra uur slaap minder !)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik sta mijzelf een uurtje naaien in de voormiddag toe. 's Avonds geraak ik nu precies de zetel niet meer uit.
    Mooie jurk! Zwart staat u goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow wat staat hij je mooi en heel goed idee om afwisseling in te brengen in je dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een stijlvol kleedje, lang leve de win-winsituaties!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Waar kan ik het patroon vinden ,erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! In de blogpost zelf staat in welk nummer van La Maison Victor je het kunt vinden.

      Verwijderen
  22. Mooie jurk staat je goed. Heb je er nog een rits ingezet? Ik wil de jurk ook maken van een rekbare stof maar twijfel tussen een 36 en 38. Mijn confectiemaat is 36 wst zou je aanraden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Pauline, er zit een rits in bij mij, maar blijkbaar is dat niet nodig. En goh, de maat... Als je geen rits gebruikt, speel je misschien het best veilig met een 38? Je kunt nog altijd wel innemen waar nodig... Veel succes!

      Verwijderen
    2. Dank je wel voorj ouw reactie, ik heb stof en ga aan de slag met mt 38. Vreemd genoeg klopt het bovenpand niet op het patroon, het loopt niet door. Gelukkig valt het verschil bij mt 38 wel mee. Ik hoop dat mijn jurk net zo mooi wordt als de jouwe.

      Verwijderen

Penny for your thoughts!