vrijdag 16 oktober 2015

June en haar Jackie

June werd in een nieuw jasje gestoken. En net als anderhalf jaar geleden viel de keuze op mantelpatroon Jackie.

Ik kocht deze wollen mantelstof bij MonDepot en voerde met deze jungleprint van bij Madeline de Stoffenmadam. De vintage knoopjes vond ik in een grote knoopjesbak in Blender Vintage Shop.

Het rugpasje en het kraagje werkte ik af met goudkleurige paspel. Ik gebruikte voor dit winterjasje ook een warme tussenvoering (Veritas).

De kniekousjes komen van Kousen & Karton. Het rokje met de beren maakte ik een hele tijd geleden al.

Het manteltje was sneller ingeblikt dan de foto's. June had pijn aan haar goesting.
Van de zowat 100 foto's die ik trok keek ze op zeker 80 foto's scheel (haar lievelingspose) en er waren tranen omdat broer met de snoeppot ging lopen. Enfin, een hele show en uiteindelijk maar een paar foto's die er nog wat mee door kunnen.








22 opmerkingen:

  1. Oooh, dat traantje :o( die broers toch... Keimooie jas! Ik vind vooral het mantelstofje een hele mooie keuze! Totaalplaatje is super! vnl. laatste foto = top! Schattige dochter heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n schone stof! Dus ook een wreed schone mantel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die foto met dat traantje, smelt! Schone jas!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi manteltje! En die fotografie perikelen zijn zo herkenbaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind je foto's net super, zo eens iets anders :). Elk kind heeft wel eens zeer aan zijn goesting haha, en die foto met traantje is bijna om in te kaderen zo schoon. Ik vind je outfit prachtig, jas en rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooooo ! Die Jackie blijft zo'n mooi manteltje !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi stofje, mooi manteltje en mooie dochter :)
    Who cares about de foto's? :p
    En ik begrijp haar trouwens volledig, heb meestal ook geen zin om op foto te staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die Jackie, het blijft een topper. Prachtkleur koos je uit, en die laatste foto: top!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohhhhh ... dat traantje !!! Wat zien we ze graag he ... onze dochters ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Arme June. Ze doet me wat aan die zielige zigeunerkindjes-schilderijen denken. Maar wel een hele leuke jas! Lekker verrassend, die stoere jungleprint in een deftig jasje. (An-

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, aan die zigeunertjes moest ik ook aan denken toen ik hem zag :-)

      Verwijderen
  11. Mooie versie...
    Ik blijf ook eeuwig fan van Jackie... in de naailes maak ik momenteel ook een jas en ik ging eens voor een ander patroon gaan maar volgende les stond ik daar toch maar gewoon met mijn jackie-patroon ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Spijtig dat het model een traantje wegpinkte maar het is wel een hele mooie foto. Het jasje is heel mooi !
    Fijn jou gisteren ontmoet te hebben. Voortaan kom ik hier meelezen.
    Lieve groetjes uit Lommel,
    CreativEls
    www.koekjehaakjemaakje. com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi zeg ...dol op de binnenstof. ..wat dochters lijden kunnen 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Pijn aan haar goesting, dat moet ik onthouden :-) Prachtige mantel!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooitje! En ik hou van zo'n verrassende binnenkant <3

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oh ocharme toch dat traantje! Maar wat een pareltje van een jas maakte jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo'n schone mantel... prachtkleur dat overal mooi bij zal passen! En die foto met het traantje vind ik SUPER!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw, die is prachtig! De jas, maar ook zeker het geheel, hij staat haar heel erg goed.

    BeantwoordenVerwijderen

Penny for your thoughts!