maandag 19 oktober 2015

Blauwe hondjes

Na dochter June werd ook zoon Elliot in een nieuw jasje gestoken.

Zowat een jaar geleden bestelde ik bij La Maison Victor 'donkerblauwe' suèdine. Want daar staat de zoon keigoed mee, met donkerblauw.

Maar wat bracht meneer de postbode? Pikzwarte suèdine. Na een mailtje naar LMV kreeg ik het antwoord dat het wel degelijk donkerblauw was, want de leverancier had dat gezegd. En als het licht echt heel erg goed zat, dan zou ik wel zien dat het donkerblauw was. Ik had graag verder gediscussieerd, maar des goûts et des couleurs ... Je weet wel. Maar hield ik de stof tegen mijn zwarte hondjes, dan zag ik geen verschil.

Ondertussen heb ik werk gemaakt van het jasje, de Bob uit La Maison Victor, editie januari-februari 2015.

En weet je wat? Ik moet het toegeven, met het schaamrood op mijn wangen ... 

Mijn hondjes zijn inderdaad donkerblauw!





16 opmerkingen:

  1. Wel ferme stof !!! Donkerblauw of niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In ieder geval het flatteert de zoon, staat hem goed. Zwart kan soms een donkerblauwe schijn hebben hé ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het eindresultaat mag er zijn. Donkerblauw of niet! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, voor mij ook pikzwart, maar wel een heel stoer jasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daarom koop ik niet meer zo graag 'blauw' online... Ik hou van blauw, maar dat komt op het scherm zelden tot zijn recht. Ik heb zelfs ooit iets licht paars aangekregen. Mailtje gestuurd want in de stof naam stond 'dark blue' en het antwoord was dat ze foto's van de fabrikant gebruikten en dat ik de enige ben die struikelde over de kleur... mja, een lichtpaars hemd zag mijn man toch niet zo zitten dus de stof ligt hier nog te wachten om een jumpsuit voor mezelf te worden. Volgende zomer. Als jumpsuit dan nog gedragen worden. Anders worden het 3 rokken. Ofzoiets... 😕😊

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik rol over de grond van het lachen. Ik verwachtte een stofje met blauwe hondjes, zag een zwarte hond, en een zwarte jas. En dan blijkt dat ik kleurenblind ben. Prachtige donkerblauwe jas, J :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Onlangs ook meegemaakt met de stof van Lotte Martens: op de foto van haar website (en die van Bambiblauw) is het kleur blauw eerder petrolblauw, op de foto's in haar atelier kleurt de stof mooi hel donkerblauw ... Wat is het dan ? Bambiblauw bevestigde dat het om dezelfde stof ging en dus plaatste ik een bestelling in de hoop dat de stof zo was als op de foto's in het atelier en dat was gelukkig ook zo ... Maar wel verwarrend :-)
    Onthouden dat je steeds een verzakingsrecht hebt bij een online-aankoop en eventjes de algemene verkoopsvoorwaarden doornemen op het punt van de retour
    Prachtige jas en hond !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het ook een stoere jas! Mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellig, warm en heel schoon gerief!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, blauw of zwart, het is een toffe jas! Ik ben al maanden van plan hem te maken voor mijn Jakob, maar wil die suèdine in cognackleurig bruin. Niet te vinden, tenzij ik hem online uit Nederland laat komen zag ik gisteren ergens...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zwart of donkerblauw, een prachtige jas is het in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. schoon zeg! Maar ik ga toch ook voor zwart... Mijn oogjes spotten weinig donkerblauw :)

    BeantwoordenVerwijderen

Penny for your thoughts!