donderdag 1 juni 2017

De 3-in-1 blogpost

Dat ik al eventjes niet uitsluitend meer een naaiblogster ben, had je misschien al in het snotje. Ik weet dat een blog beter een focus heeft, maar ik kan gewoon niet kiezen. Ik heb te veel passies en interesses, en wil die allemaal met jullie delen!

Dus nu heb ik een idee (ping!) ... Ik probeer zoveel mogelijk te combineren. Geen foto's van verse naaisels tegen een witte muur meer zoals vroeger, die de helft van mijn lezers wegjagen, maar bijvoorbeeld interieurkiekjes met een vers naaiseltje in. En ook de dierenvrienden komen daarbij aan hun trekken, want het is hier onmogelijk om een foto te nemen zonder dat er eentje op staat. Met deze foto's verwen ik je zelfs met een lachende hond. Blijven kijken dus!

Eerst over dat naaiseltje: ik maakte een heel leuk en gemakkelijk patroontje van Ikatee, namelijk de Corfou jurk. Een Frans merkje dat je zeker moet ontdekken, want de patroontjes zijn echt om ter mooist. Dit patroon ging maar tot 8 jaar, maar "gelukkig" heb ik hier een kleine, magere spriet van een dochter rondlopen, die nog vlotjes in het grootste maatje past. De handleiding is duidelijk en in het Frans en Engels. Het stofje is van Froy & Dind en komt van bij Madeline de Stoffenmadam in Vilvoorde.

En dan het interieur: ik krijg op Instagram regelmatig vragen over zowel veranda als vloer. Dus eventjes alle (ongesponserde!) info op een rijtje: de veranda werd geplaatst door Veranda's Janssens in Lier, en we zijn zowel over veranda als plaatsing heel tevreden. Het glas kreeg een speciale UV-folie waardoor deze ruimte zelfs bij grote hitte nooit een oven wordt. Verre van zelfs. Ik wens alle goede mensen op de wereld een veranda toe. Mijn huis is groot, maar eigenlijk heb ik enkel de veranda nodig. Je haalt het maximum uit het daglicht en het voelt aan alsof je in de tuin zit.

De vloer komt van Impermo. Hoewel je deze cementtegels kunt behandelen, blijven ze wel heel vlekgevoelig. Het "voordeel" is dan wel dat je vloer er na verloop van tijd wat gebruikt en authentiek uitziet, wat wij wel kunnen pruimen in ons 115 jaar oude huis, waar alles oud is, behalve ik uiteraard.


En een foto van 'team streepjes' om deze 3-in-1 blogpost mee af te sluiten!

10 opmerkingen:

  1. Schitterend : naaisel, dieren en interieur !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach ja herkenbaar, ik dacht er vandaag nog aan, wat voor blog heb ik eigenlijk? Heerlijke plaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. team streepjes is de max! En zeg, dit is jouw blog, je doet daar toch mee wat je wil zeker :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeej voor alles-in-één-blogs! Ik vind dat leuker dan blogs waar het altijd over hetzelfde gaat... het leven is meer dan (insert topic) alleen!
    En wat een mooi interieur, ik kijk ook graag mee op Instagram.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. strak plan! like it! ik ken niets van naaien maar dieren en interieur spreken mij wel aan en op deze anier krijg ik zowaar wat mee over naaisels...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Of ze nu om de beurt of per drie-in-één komen, ik lees/bekijk je posts altijd graag ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben fan welke post jij ook schrijft ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben een echte naaibloglezer, maar hier toch het meeste fan van die veranda!

    BeantwoordenVerwijderen

Penny for your thoughts!