zondag 7 juni 2015

Uitstapje: het blotevoetenpad

Ken je het blotevoetenpad in Zutendaal al? Het is een fantastische activiteit om met het hele gezin te doen, te midden van het bronsgroen eikenhout in Limburg. Maar onze hondjes, die bleven deze keer thuis. Je kunt wel raden waarom zij hier niet echt welkom zijn ...

Je legt hier namelijk een heel parcours op blote voeten af. Het pad neemt je mee over avontuurlijke bruggen, boomstammen en riviertjes. Het neemt je hoog mee in de lucht op een uitkijktoren en door de grond via een mensengroot insectenhol. Het besef dat ik al sinds mijn kindertijd niet meer zo dicht bij de natuur had gestaan, kreeg ik er tot mijn grote schaamte gratis bij.

Aan het begin van het avontuurlijke traject worden alle schoenen in een lockertje gestoken. Onze voetjes zagen er toen nog zo uit:



En dan kon het avontuur beginnen.











Ja, ook hier moesten we door. Vond ik toch wel niet een binnenwegje door het bos, zeker?




De temperatuur van het water staat af te lezen op de snoet van mijn zoon.


En als het 's nachts dan flink heeft geregend, krijg je zoiets ...




Gelukkig wachten je na afloop afwasborstels en kraantjes om het vuil weg te spoelen.

Ook zin om je stoute schoenen uit te trekken? Hier vind je alle info.

9 opmerkingen:

  1. Oh, ik hou van blote voeten! Ik fiets af en toe zonder schoenen en in gras laat ik ook meestal mijn voeten vrij. Zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Staat vanaf nu ook op de to do! Leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke foto's van een toffe activiteit met de kids!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, ziet er leuk uit ... gisteren een minder leuk blote-voeten moment gehad, toen mijn jongste een bal in een grachtje wou halen en enkeldiep in de koeienstr.... terecht kwam :-) om dan in een toilet zonder toiletpapier terecht te komen en geen vochtige doekjes meer bij te hebben (want ah ja, de jongste wordt toch al bijna zeven) !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heb ik vorig jaar in de zomer nog gedaan,
    toen stond al dat water op heuphoogte, ijskoud!
    maar het is en blijft zo'n leuk pad om te doen :)
    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit staat al lang op mijn to do lijstje. En nu met al die leuke foto's zeker. Ik heb dit ooit eens in Duitsland gedaan. Na een zware bergtocht kon je in het dorpje daar een miniblotevoetenpad doen. Zalig voor de voetjes, als was het soms pijnlijk ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tof zeg! Ga ik onthouden voor als de kindjes wat groter zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Penny for your thoughts!