maandag 1 september 2014

Vive la rentrée!

... gelijk de Fransen dat zo mooi zeggen.

En een feest dat dat was! Na 2 maanden lang evenveel kinderen in mijn kielzog te hebben gesleept, was ik maar wat blij ze vanmorgen aan de juf te kunnen overhandigen. Om dan zodra ik thuiskwam te beginnen aftellen naar die laatste schoolbel. Moeders, ze zitten toch raar in mekaar!

Voor hun schooluitzet had ik deze vakantie weer grootse plannen. Maar uiteindelijk is de slotsom één turnzak en twee snel in elkaar gestoken pennenzakjes. Volgend jaar beter.


De pennenzakjes maakte ik volgens de handleiding van Oon, met toile cirée van Petit Pan.


De turnzak maakte ik uit de katoenen versie met hetzelfde motief, gecombineerd met een sterrenstofje van het Stoffenspektakel, en ik flockte er 's zoons naam op. Ik schat de kans dat hij voor één keer eens met zijn eigen turnzak naar huis komt hiermee iets groter in. Maar garanties kan hij niet geven.

De dochter krijgt er ook nog zo eentje, zij het na de deadline van 1 september.

Ik ging uit dezelfde toile cirée ook nog zwemzakjes maken, maar dat was buiten de Shoe Discount gerekend. Ik trok er met mijn kinders naartoe om turnpantoffeltjes te kopen, en toen viel het oog van de zoon op deze zwemzak.


Ja lap, 't is begonnen. Ik heb niets meer in de pap te brokken. Want kinderen willen op een bepaald moment gewoon cool zijn. En met zo'n zwemzak uit toile cirée van Petit Pan scoor je hoogstens bij de juffen. Dus ging moeder door de knieën.


En daar stond ze dan, mijn 6-jarige ... Kleutertje af. Zo klein op zo'n grote speelplaats.

Gelukkig was er haar grote broer om zo af en toe haar handje vast te houden en haar te beschermen tegen al dat grote-kindergeweld.

Na school zakte ze uitgeput neer voor de televisie. Dat mocht nu wel, want ze had 'ik' en 'rik' geleerd en dat is toch niet niks.


Ze worden zo snel groot, meneer ...

1 opmerking:

  1. Ze worden vreselijk snel groot. Toffe pennenzakken. Ik heb er geen gemaakt, ze mogen ze bij ons op school toch niet gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen

Penny for your thoughts!