maandag 10 februari 2014

Kinderfeestjes en luie mama's

Ik maak er twee keer per jaar een erezaak van om zelf een verjaardagstaart voor de kinderen te maken. Van peperkoekenhuisjes tot complete treintjes, ik bokste het allemaal liefdevol in elkaar!

Maar dit jaar had ik geen zin in veel gedoe. Ik denk dat het sleep-oververjaardagsfeestje van Elliot deze zomer nog te veel op mijn maag lag.

Dus een tip voor net zo luie mama's als ik: deze autootjes, gemaakt van minirepen Bounty, Mars, Snickers en/of Milky Way, wieltjes van m&m's en beertjes (uit den Aldi) die je heel kundig (of heelkundig) van hun beentjes ontdoet. En dat alles goed vastzetten met suikerglazuur.

Met dank aan Pinterest.

Met mijn laatste krachten maakte ik nog een autobaan van grijs kartonpapier.

En dat levert dan dit op:

 

Een halfuurtje werk en een even stralend verjaardagssnoetje als anders! Met of zonder tanden.

Weet wel dat de kans groot is dat al die repen blijven liggen, en dat enkel de wieltjes en beertjes worden opgesmikkeld. Vijf- en zesjarigen zijn blijkbaar niet zo dol op Snickers en consoorten. Dat was bij mij althans het geval. Gelukkig heeft grote broer die nadien ook weggewerkt.

Waar ik dan wel weer moeite in had gestoken, was het kaartje, waar ik elke keer als het zie weer vrolijk van word:

1 opmerking:

Penny for your thoughts!