zondag 8 september 2013

Rollercoaster

Dat ik kleertjes naai, zal al snel duidelijk worden. Ik ben gezegend met zowel een jongen als een meisje, die me bovendien volledig m'n gang laten gaan, voorlopig toch nog, waardoor ik mijn creativiteit helemaal kan botvieren. Zo probeerde ik gisteren eens een nieuw patroontje uit, want ik wilde wel eens iets anders maken dan de prachtige Jacob van Mamasha. Mijn keuze viel op de Rollercoaster uit Homemade Mini Couture. Voor de maatkeuze moet je het doen met de leeftijd, dus met mijn magere spriet van een zoon wist ik het niet zo goed ... Het resultaat is dat de pijpen perfect zijn in de lengte, maar dat de taille veel te ruim was. Maar enkele neepjes kunnen al veel doen, en nu zit het broekje als gegoten.


Ik heb m'n lesje nu wel geleerd, want ook mijn eerste stuk uit dit (overigens fantastische) boek viel veel te ruim uit. Gelukkig vond ik een andere kandidaat die het met veel sier draagt.



En toch was ik nog niet helemaal klaar met de Jacobjes ... Er is geen broek die mijn zoon zo gegoten zit als dit retromodelletje. En dus werkte ik er nog eentje af. Om het voor eventjes af te leren ...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Penny for your thoughts!