zondag 1 mei 2016

Een living in de tuin

De laatste tijd was het hier op de blog maar stilletjes in de afdeling 'renovatie & interieur'. Maar in real life was dat wel even anders! We zijn de voorbije maanden zelfs heel actief geweest. De veranda staat er ondertussen, we deden nog wat werken in de keuken en we bouwen nu ook een terras in twee delen. Ik blijf bloggen hierover maar uitstellen tot het 'af' is, maar ik blijf waarschijnlijk nog jaren afwerken. 

Daarom nu alvast een preview, van het terras.

Op het verhoogde deel aan de veranda komen loungezetels in een hoekopstelling (hout, geen plastic rotan), met lekker veel kussens in. Ik wil er ook een tapijtje, een salontafeltje, lichtjes en potplanten. Enfin, een buitenliving, ik hoor het u al zeggen.


Op dat 'platform' komen tegelplanken, oftewel keramische tegels met de vorm en textuur van houten planken. Je vindt die nu overal. Als je ze buiten wil leggen, moeten ze wel een zekere dikte hebben.


Ga je het trapje af, dan kom je op een terras in blauwe steen. Daar komt onze grote tafel te staan en zullen we bij warm weer eten. Dan roep ik van daar "Komen eten!" naar de mensen die met een aperitiefje onderuitgezakt in de loungezetels zitten. Ik zie het al helemaal voor me. Of mijn man roept en ik zit in de zetel met een glas rosé, dat kan ook.



De takken van de sering zullen over de loungezetels hangen. De trosjes zouden open moeten gaan tegen de tijd dat het terras klaar is.



Voor een woning midden in Vilvoorde City hebben we een redelijk grote tuin. We hadden dus ook wat plaats over voor een speeltuig en een hangmat. Onder de grote den komen zuurminnende planten, want in de zure bodem onder die den groeit niet zomaar alles. Vandaag kochten we dan ook rododendrons, hortensia 's en andere planten die graag in het bos wonen.




Ook voor het perkje dat het terras omzoomt kochten we vandaag een hoop plantjes. Ik kan niet wachten tot ik ze in de grond mag zetten!

21 opmerkingen:

  1. Wat een leuk vooruitzicht! Dat wordt heerlijk genieten! Inderdaad een superleuk en redelijk ruim tuintje daar! Vergeet geen bosbesjes te zetten : die zijn verzot op zure grond! Bovendien krijg je ook nog iets extra terug! :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De hemel op aarde! Wat ziet dat er een heerlijke plek uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Groot gelijk dat je al een preview geeft, ik zie het ook al helemaal voor mij: dat wordt mooi! Zie ik daar nu typisch kattengedrag op die foto's? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaja, Barbouille zorgt voor de bemesting van de border :-)

      Verwijderen
  4. Dat ziet er inderdaad veelbelovend uit. Ik was mee bij het glas rosé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ideaal weertje was het ervoor vandaag! En het klinkt alvast heel erg veelbelovend !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat wordt daar een paradijs. Zo'n plek waarnaar je zou verlangen om terecht te komen tijdens een welverdiende vakantie. En jullie wonen daar gewoonweg! Koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zaaaalig! Ik wil later graag een wilde, Engelse tuin maar ik ben heel bang dat ik het niet ga kunnen offpullen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar ja jong, doe gewoon lekker gek en wild :-) Ik ben hier ook aan een "Engelse" tuin bezig. Keileuk om me mee bezig te houden. Het resultaat zie je over 10 jaar op mijn blog :-)

      Verwijderen
  8. Wat hebben jullie toch een prachtig huis, met, zo blijkt, ook een heerlijke tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij bent mijn blogontdekking van het voorbije jaar. Kom hier heel graag binnenkijken (of in dit geval buiten), lezen en snuisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke tuin! Wij zijn ook op zoek naar zo'n speeltoestel. Mag ik vragen: welk merk / van welke winkel is deze?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een speeltuig van Wickey. Veel werk om in elkaar te zetten, maar ze zijn wel leuk.

      Verwijderen
  11. Af en toe kom ik hier eens lezen, maar deze keer moet ik gewoon een berichtje achterlaten :-) Wat een heerlijke tuin achter een droom van een huis hebben jullie! En stiekem doe ik ideetjes op voor als wij ooit een echte tuin zouden hebben. Waarvoor dank :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja zeg, dat ziet er weeral kei-tof uit. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. June lijkt wel Tiny in haar jurkje en laarsjes ;-) Wat een prachtige tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet er leuk uit! Zeker met de zonnige foto's. Wat een fijne tuin hebben jullie, ben benieuwd naar het eindresultaat. Els

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh dat komt helemaal goed! Ik riek de seringen tot hier!

    BeantwoordenVerwijderen

Penny for your thoughts!