zondag 22 mei 2016

Scalpeer eens een pop

Ik weet al niet meer waar ze vandaan komen, maar wij hebben hier een zak vol oude, smoezelige poppenkastpoppen liggen. Er wordt niet mee gespeeld (want ze hebben geen schermpje), maar ik heb ze altijd bewaard omdat ik wist dat ik er ooit iets leuks mee zou doen.

En die mooie dag is dan eindelijk aangebroken!

Ik trok de hoofdjes uit hun kleertjes, scalpeerde ze en propte er een klein cactusje in. Ik plaatste de hoofdjes tot slot op een schoteltje. De cactusjes kocht ik per 3 in Ikea.





Poepsimpel, maar je moet wel aan die vintage poppenkastpoppen zien te geraken natuurlijk! Alweer een mooie reden om rommelmarkten af te schuimen, op zoek naar poppen én leuke schoteltjes ...



Je kunt met poppen trouwens heel wat leuks doen. Heb je nog zo'n heel oude babypop liggen? Haal het kind uit elkaar en ga creatief aan de slag met de ledematen:

  • Gebruik het hoofdje net als de poppenkastpoppen om er plantjes in te steken.
  • Gebruik de armpjes en beentjes om er een kapstok van te maken. Je bevestigt de armpjes en beentjes daarvoor aan een plankje dat je vervolgens aan de muur hangt.
  • Steek eens een armpje in een plantenpot. Een heerlijk lugubere blikvanger!
  • Vervang het hoofdje door een lampje. 
 

17 opmerkingen:

  1. Haha, zo leuk :-) Je ideeën met de poppenledematen, daar ben ik minder fan van ;-) (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee! De tekst op je lightbox, heerlijk! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo is scalperen niet luguber maar uiterst cool!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo is scalperen niet luguber maar uiterst cool!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. geweldig!!! we hebben hier zo'n hele collectie, maar de kids spelen er nog mee dus scalperen lijkt niet meteen een optie... tenzij misschien stiekem eentje :-) En die ideetjes met die oude poppen: geweldig!!!! merci voor de inspiratie alweer!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt tof. Misschien moet ik het toch ook maar doen. Vond het precies beetje zonde om in die mooie vintage poppen te snijden. Ik zette ze zo op de kast en plooide hun kleed in het hoofd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha, ha, hier word ik vrolijk van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zalig! En wat een mooie kast trouwens! Helemaal fan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. die poppen herken ik onmiddellijk, die hadden we thuis ook. Leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik heb ze altijd creepy gevonden, die poppenkastpoppen...
    wat het natuurlijk wel leuk zou maken om hun hoofd van hun lijf te trekken haha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Merulala heeft ook zo een collectie, het heeft wel wat. Ik heb een etalagebeen op het toilet waar ik met kerst ballen aanhang.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nu komt er toch wel een heel creepy kantje van je naar boven, zenne :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die zijn geweldig! Way to upcycle!!! Lijkt me ook hét ideale cadeautje om op het einde van het schooljaar aan juffen en meesters met humor te geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super, die poppen liggen hier ook nog ergens! En dan die lightbox :-D

    BeantwoordenVerwijderen

Penny for your thoughts!