woensdag 18 mei 2016

Het jurkje van 1-2-3 klaar

Een jurkje dat ik heel graag draag, is deze Rianne uit La Maison Victor. Het zit heel comfy en je draagt het net zo goed met blote benen of een panty onder, met of zonder riempje. En ik ben grote fan van die laag ingezette mouwen!

Ik maakte een tweede, meer zomerse versie van deze jurk, maar deze keer in één stuk. Voor mijn eerste versie nam ik uiteindelijk de tunnelband weer weg, dus nu zag ik ook geen reden meer om de jurk in twee stukken te knippen.


Omdat ik de hals netjes omzoom (en het oorspronkelijke patroon dat niet doet), knipte ik er 1 cm aan. Toch valt de hals nog steeds vrij wijd. Maar ik vind dat persoonlijk leuk zo. Toon je liever wat minder vel, knip er dan dus wat meer aan. Dit is trouwens een maatje 36, terwijl mijn confectiemaat 38 is. Valt redelijk ruim dus!


Ik gebruikte hiervoor een sweaterstof (met lusjes aan de binnenkant) die ik vond in De Stoffenkamer.

Dit jurkje - in deze versie - was in nog geen twee uur geknipt en genaaid. Er gaan er nog volgen, let op mijn woorden!

22 opmerkingen:

  1. Zalig, zo'n jurkjes. Mijn easy gestreept gevalletje wordt hier ook zo vaak gedragen, al heeft dat korte mouwen. Dit model lijkt op mijn originele Mandy Boat Tee, dus daar kan ik evengoed ook een jurkenpatroon van maken.
    Top, deze!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel schoon! Ziet er een zalig jurkje uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, zo heerlijk zomers! Het is dat ik al genoeg jurken heb hé... Hoewel, ik ben tegenwoordig helemaal into streepjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gemaakt en het staat je prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super! Streepjes zijn so hot en deze jurk ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoewel ik in stijladvies leerde dat aangeknipte mouwen niet ok zijn, vind ik het een keileuk kleedje! achja, die stijltips zijn niet zoooo belangrijk als je een makkelijk figuur hebt zoals jij 😜

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er mij nu eens een comfy, Zuid-Franse vertaaljurk uit, héél tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. yep, inspirerend werkt deze outfit wel! prachtig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik heb ook nog streepkes liggen... na het zien van jouw prachtige comfortabele jurk wil er ook wel eentje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Doeme toch, zo schoon! Ik wil ook! zo ineens!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel tof! En echt leuk zo in één stuk, sneller genieten achteraf ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Penny for your thoughts!