donderdag 5 mei 2016

Mijn favoriete apps

Blogberichten die ik altijd leuk vind, zijn die over apps die het leven weer een tikje eenvoudiger maken. Je doet altijd wel een nieuwe ontdekking. En deze keer deel ik de mijne!

7 Minute Workout



Sinds ik met een overbelaste 'muisarm' rondloop, werk ik in blokken van 40 minuten met telkens 10 minuten pauze. Naast sokken vouwen, stofzuigen of de planten water geven vul ik die pauze nu ook wel eens met deze workout van 7 minuten. Het tempo ligt hoog, maar je hebt in een paar minuten wel al je spieren aan het werk gezet. Je vindt deze populaire app hier.

Bancontact Mobile


Deze app zou iedereen moeten hebben. Hij is gratis, snel te installeren met een kaartlezer die je daarna niet meer nodig hebt, en is beveiligd met een code. Je betaalt er in enkele tellen vrienden mee terug op restaurant of café, zolang ze de app zelf ook hebben, en zou er in principe ook de logopedist of dokter mee kunnen betalen ... In principe, want hoewel de app superhandig is, zijn nog veel te weinig mensen van op de hoogte. Dus komaan, volg deze link en installeer massaal deze app zodat ik jullie kan betalen!

Paprika Recipe Manager


Ik hoor je al zuchten: is ze daar nu weer met haar Paprika? Tja. Als er één app is die ik echt niet meer kan missen, dan is het toch wel deze. Hij mag dus zeker niet in dit overzichtje ontbreken. Lees de rest hier maar. Een lifehack van formaat dit. 170 receptjes zette ik er al in. Go figure! Je vindt de app hier.

Logi Circle

Deze app is gekoppeld aan een schattig cameraatje dat de naam Circle kreeg. We wilden hem vooral gebruiken om de hondjes in de gaten te houden als we weg zijn, maar hebben nu ontdekt dat hij ook erg handig is als je snel de deur uit moet en de kinderen even alleen thuisblijven. Zo zat ik onlangs in de wachtzaal van de dokter terwijl ik mijn kinderen thuis zag spelen. Bovendien kunnen we ook gewoon met elkaar praten zo. Binnenkort ga ik hem ook gebruiken om hortensiadieven in mijn voortuin te betrappen! Meer info over dit handige dingetje en zijn vele snufjes vind je hier.


Buienalarm

Het verbaast me altijd dat zoveel mensen deze app nog niet kennen. Hij vertelt je of, wanneer, hoelang en hoe hard het gaat regenen en is daar heel erg goed in. Bijzonder handig als je ergens in een portiek voor de regen staat te schuilen. Of beter nog: om te voorkomen dat je in een portiek moet gaan schuilen! Download hem hier.


Kennen jullie nog apps die het leven weer wat eenvoudiger maken? Ik lees het graag!


8 opmerkingen:

  1. Wunderlist: praktisch voor super veel lijstjes aan te maken. Zo kan je to Do's delen met je man en zie je meteen als hij iets afgerond heeft. Ik heb hier ook lijstjes in staan zoals':
    Logeren, hier staat de inpaklijst van de kindjes als ze uit logeren gaan.
    Of per familielid een lijstje met cadeautips, zo hoef je tegen kerst niet meer op zoek te gaan.

    Vivino is ook een leuke app. Je scant het etiket van een wijn en je krijgt een beschrijving met info over deze wijn, tips waar hij goed bij past en de richtprijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. FidMe, ik wil niet meer zonder! Alle klantenkaarten in de telefoon, en geen loodzware portemonnee meer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die heb ik ook, maar de twee keer dat ik 'm testte aan de kassa van Delhaize en BioPlanet is scannen niet gelukt ...

      Verwijderen
  3. Haha, 'is ze daar nu weer met paprika' :-)
    Ik gebruik hem zelf sinds enkele weken (dankzij jou!) en helemaal blij mee.
    Op zondag vink ik de recepten aan voor de komende week, even exporteren naar de boodschappenlijst en na een bezoekje aan de supermarkt op maandag hoef ik voor de rest van de week niet meer na te denken over wat we gaan eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bestaat er ook een paprika-versie voor Android? :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die bestaat! Er is zelfs een versie voor de computer, maar die is niet zo goedkoop.

      Verwijderen
  5. Ik wil graag nog Stocard toevoegen. Ik gebruik deze app om al mijn klantenkaarten in op te slaan. Geen overvolle portemonnee meer op zak want alles staat in de app ingescant. Super handig!

    BeantwoordenVerwijderen

Penny for your thoughts!