woensdag 18 oktober 2017

De lelijkste blogpost ooit

Opgelet, dit is geen blogpost voor gevoelige lezertjes. Deze foto's kunnen je netvlies ernstige schade toebrengen. Verder lezen is op eigen risico.




Mijn gang ken je ondertussen al. Maar er is één deur die op foto's altijd angstvallig gesloten blijft: onze Chamber of Horrors!

Het is de kamer die we niet meer kunnen missen, maar die tot nu toe aan de renovaties wist te ontsnappen. Hier ligt, hangt, staat en slingert alles wat anders in de gang zou liggen, hangen, staan of slingeren, namelijk jassen, schoenen, rugzakjes, boekentassen, steps, handschoenen en sjaals, en als we dan toch bezig zijn ook maar ineens de stofzuiger, de benches van de honden, de kussens van het terras en de eierdozen voor bezoekers die verse eitjes mee krijgen.

Een heel handige ruimte dus, deze "vestiaire", want een opgeruimde gang is mijn lang leven. En ze verdient nu wel een make-over! De foto's hieronder zijn best al moeilijk te verteren, maar het wordt pas echte horror als je de foto met de cementtegels ziet. Mijn hart maakte een sprongetje toen ik na wat krabben aan het vinyl een authentieke cementtegel ontdekte. Ik krabde een dik uur vlijtig verder en vond toen enkel nog lelijke beige tegels. Ook een kamer met een sarcastisch gevoel voor humor dus.










Het spijt me dat ik jullie dit aandeed. Maar ik maak het binnenkort goed met mooie foto's van onze vernieuwde vestiaire!

Trouwens, het woord vestiaire dekt de lading nogal goed, maar is wat saai. Iemand een creatieve suggestie?


25 opmerkingen:

  1. Hahaha, keigeslaagd, uw doorklik-plan. Ik ben er al zie!
    En deze kamer maakt van u terug de gewone moeder ipv de perfecte, ideaal! 😄 Ik denk na over een naam...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben ook zo'n ruimte in onze gang, en hoera ja, onder vuil tapijt vonden wij effectief een prachtige vloer van cementtegels... Na een tijdje renoveren is deze kamer onze 'office' en bibliotheek geworden. 'Office' klinkt altijd goed, daar kun je vanalles onder verstaan �� Beste groetjes, Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mij altijd al afgevraagd waar jullie jassen hingen :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh kom eens in mijn garage kijken, jouw horror x 10 ;)
    En inderdaad, wat Eva zegt: goeie teaser!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha. Hier zat ik al op te wachten. Bij ons zou zoiets tkotteke heten ofzo...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oppassen dat het vinyl niet met asbest vastgelijmd is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed dat je 't zegt! Ik deed wat opzoekwerk en denk dat dit inderdaad het geval is.

      Verwijderen
    2. Helaas soms een onaangename verrassing in oude huizen... We vonden er zelf in onze kelder en ben me toen gaan verdiepen in de meest frequente toepassingen, vandaar. Stuur een staal naar een lab of laat er een nemen en dan weet je 't zeker. Succes!

      Verwijderen
  7. Hahaha, dat valt nog goed mee, jij maakt met je titel dat er veel mensen met een 'het lelijkste huis ooit' zitten denk ik. ;-)
    De jasserie?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je moet die spullen ergens kwijt natuurlijk. Fijn om te zien dat er ook imperfecties zijn. :-) Top dat je dat laat zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, geweldige blogpost! Ben ook direct eens komen kijken. En dat tegeltje, leuke ontdekking! Jammer dat het omringt is door beigekes. Ben benieuwd naar de make-over!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De lelijkste blogpost ooit is nu al een van mijn favoriete :) Ben benieuwd naar het vervolg

    BeantwoordenVerwijderen
  11. haha :D maar vrouw dat ziet er nog steeds relatief opgeruimd uit zenne.
    Op de horrorschaal zit je aan 'scream', terwijl ik je zeker en vast een kamer kan tonen die eerder 'blairwitch project' is :D

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Eindelijk het bewijs: je bent echt :-) :-) serieus hoor ik vroeg me echt af hoe het kan, waar zijn die teveel schoenen, hondenhokken en ja gewoon mensrommel ... Ik ben op slag nog een grotere fan ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh, ben ik blij dat jij toch ook menselijke rommel hebt in huis :)
    Heet dat niet de 'voorplaats'. Zeiden wij in ons ouderlijk huis tegen die kamer naast de gang die rommel verzamelde (wel met cementtegels :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ne mudroom zoals ze dat in de VS allemaal hebben... (trouwens, om de lijn van oude tegelkes af te krijgen: cola! Echt.)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De plaagkamer, omdat ze je toch plaagde met die ene mooie tegel :)
    Ik liet onlangs aan mijn zus nog al jouw blogposts zien over je huis, omdat ik dat zo'n mooi huis vind, met zo'n mooie meubeltjes en vloer en prulletjes en dieren en kinderen, haha. Dus laat maar komen die vernieuwde vestjeir ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha, goede teaser foto! Al benieuwd naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Och jong, die kamer is nog altijd geweldig! Ze doet mij wat denken aan een sacristie, met die houten kasten en die rommel (hopelijk niet met bijhorende motteballengeur...) maar het wordt vast een pareltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind het wel mee vallen hoor! Zelf heb ik thuis een stofzuigerunit die alles stof en vieze luchtjes uit de lucht filtert, dat is echt ideaal. Nu twee keer zo minder stof in huis en meer tijd voor andere dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ben heel benieuwd naar de na-beelden!

    BeantwoordenVerwijderen

Penny for your thoughts!