zondag 8 oktober 2017

Creatief met verfrestjes

Ik kocht een potje roze verf om de deuren van de berging te verven en hield een mooi bodempje verf over. Eigenlijk hoopte ik daar al op, want ik vind het heel leuk om nog wat leuks te doen met die restjes. Een jaar of zo geleden gebruikte ik een restje blauwe verf om een van de stoelen aan onze tafel te schilderen, en ik besloot hetzelfde te doen met deze roze verf.

Deze eenvoudige stoelen kochten we ooit eens in de Marollen in Brussel. De rest komt uit Kringwinkels. Deze zachtroze stoel vormt voor mij de perfecte aanvulling op deze speelse stoelenmix. Het enige wat ik nu nog wil doen, is de uiteinden van de poten van een van de ongeverfde stoelen "nonchalant" in gouden verf dopen. En dan is mijn bonte stoelencollectie helemaal compleet!





Ik gebruikte dit restje nu op een stoel, maar verfde in het verleden ook vogelkastjes, plankjes, een bureautje en een sleutelkastje met kliekjes verf.


6 opmerkingen:

  1. Een mooie verzameling stoelen. Ik wil ook al heel lang twee houten kinderstoelen verven, maar ik zie op tegen het schuren en verven. Hoeveel lagen doe jij?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De roze gaf ik twee lagen, de blauwe maar één. Maar ik vind het zoals gewoonlijk ook niet zo erg als het niet perfect is :-D

      Verwijderen
  2. Nu nog een stoel in een goudkleurtje en een in een mintkleurtje en pootjes in fluokleurtjes, geschilderd of gebreid?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mag ik vragen welke roze verf je precies gebruikte? Ook Farrow & Ball?
    Bedankt alvast!! (en fijne vakantie eerst nog)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dit is Farrow&Ball, maar ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe die kleur heet. Maar je zult 'm snel terugvinden, want zoveel roze hebben ze niet :-)

      Verwijderen

Penny for your thoughts!