maandag 14 augustus 2017

Mijn plastic vloerkleden

Hier in huis ligt zowat alles wat er maar bestaat aan vloerkleden, van een koehuid tot een oosters tapijt over tapijten in sisal ... Maar met zoveel dieren in huis zijn zo'n vloerkleden niet altijd ideaal. Je moet ze regelmatig (lees: dagelijks) stofzuigen en je zult zien dat als zo'n dier moet overgeven, het zich eerst naar een vloerkleed zal slepen om dat daar te doen. Geen idee waarom, maar gewoon op de harde vloer overgeven, daar doen mijn beesten niet aan mee. Overgeven gebeurt hier in luxe!

Ik was dan ook heel blij enkele jaren geleden kennis te maken met plastic vloerkleden die er ook echt leuk uitzien en bovendien deels uit gerecycled plastic bestaan. Je gaat er gewoon met een dweil over en ze zijn weer schoon! Je kunt ze bovendien omdraaien, waardoor de kleuren van een eventueel patroon worden "omgewisseld". En loop je er veel over, dan verslijten ze een beetje, waardoor ze eigenlijk nog meer op een echt tapijt gaan lijken. In de winkel waar wij ze kochten, waren zelfs verschillende klanten kandidaat om het fel belopen toonzaalmodel te kopen.

Ondertussen ligt er eentje in de keuken (opzettelijk scheef, het spijt me), in de slaapkamer en op het terras. Want je kunt ze zowel binnen als buiten leggen. De onze zijn van Brita of Sweden (binnen) en van Bloomingville (terras), maar je vindt er tegenwoordig steeds meer. Kijk bijvoorbeeld hier maar eens.







 

7 opmerkingen:

  1. je ziet dat geeneens dat het plastic is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, echt een toptip! En ze zijn zo mooi! Merci :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op foto zie je alleszins geen verschil tussen plastic en sisal of iets anders. Ik vind het ook fijn om te weten dat het van gerecycled plastic is. Goede tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind die in de keuken altijd zo goed op zijn plek, staat heel mooi! Top tip voor ons volgende huisje (mocht die er komen)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goeie tip, die plastic vloerkleden. En ik ben blij om te lezen dat "overgeven in luxe" door de huisdieren niet alleen bij ons gebeurt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dat toch met die poezen, want als die van ons binnen overgeven, gebeurt dat ook altijd op het speeltapijt van de kinderen, op de zetel of op mijn piano. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar moet toch dringend eens onderzoek naar worden gedaan! :-)

      Verwijderen

Penny for your thoughts!