woensdag 31 augustus 2016

We hebben het weer overleefd

Die grote vakantie, het is iets waar ik elk jaar halsreikend naar uitkijk. Omdat de wekker voor 2 maanden mag zwijgen, omdat we (meestal) buiten leven en werken, gewoon eten wanneer we honger hebben en de kinderen niet op een vast uur in bed moeten. Maar voor thuiswerkende freelancers als mijn man en ik zijn die 2 maanden ook een hele uitdaging. We zijn wel thuis, maar we hebben ook heel wat deadlines te halen. En kinderen die zich snel vervelen en verschrikkelijk veel ruzie maken, is wel het laatste wat je dan nodig hebt. Ik ben er dan ook altijd als de kippen bij om ze in te schrijven voor kampjes en speelpleinwerking, met ook hier en daar een korte vakantie bij de grootouders.



Ik zorgde ervoor dat ze tussen die activiteiten buitenshuis ook regelmatig één of meerdere dagjes gewoon thuis konden zijn, vaak met een vriendje. Ik denk dat we daar deze zomer een mooi evenwicht in hebben gevonden.


1 september staat weer voor de deur. En net als elk jaar ben ik opgelucht dat het leven dan weer volgens een vast ritme zal verlopen. Maar langs de andere kant zie ik ook weer op tegen de race tegen de klok, om de kinderen op tijd op school, ballet, tekenschool enzovoort te krijgen. Ik broed ook op nieuwe beloningsstrategieën, zakgeld koppelen aan taakjes, schermpjestijd koppelen aan nagekomen afspraken ... Kortom, manieren om dat huishouden wat vlotter te doen draaien dan vorig schooljaar. Want ik maak mijn goede voornemens niet op 1 januari maar op 1 september. Ik weet nu al dat ik vanavond laat in bed zal liggen, omdat ik het nieuwe schooljaar met een opgeruimd huis in wil gaan. Vaak overleven die goede voornemens maar een paar dagen, maar ik blijf het jaar na jaar proberen. Enne ... ik durf er geld op in te zetten dat ik niet de enige ben! ;-)

 

3 opmerkingen:

  1. Hahaha zooo herkenbaar! Hier zal het vooral weer race tegen de tijd worden. Ze zullen in de nabewaking moeten, als ik ze dan ophaal zal ik tijdens het koken hun huiswerk mee moeten helpen maken en dan rushen om ze op tijd in bed te krijen, soms met nog een dansles/voetbaltraining/turnles ertussendoor. Zucht ... waar is die vakantie gebleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo waar, ook wij maken nu meer goede voornemens dan in januari :)

    BeantwoordenVerwijderen

Penny for your thoughts!