zondag 14 juni 2015

Snel zomerslaatje

Wie heeft er zin om lang in de keuken te staan wanneer de tuin van zomertje speelt? Ik alleszins niet!

Bij warme temperaturen ga ik dan ook altijd op zoek naar snelle en verfrissende slaatjes. Het recept dat ik hier voorstel is misschien niet spectaculair genoeg voor een blogbericht, maar het is zo eenvoudig en vooral heel erg lekker dat ik het toch graag met jullie deel.


Wat heb je nodig?
  • Kleine pasta
  • Kip (of niet, zonder is dit ook lekker) - ik gebruik biologische boutfilet
  • Buffelmozzarella
  • Kerstomaatjes
  • Pijnboompitten
  • Pesto (zie hiervoor dit recept)
Gebruik voor de pesto olijfolie van goede kwaliteit. Dat scheelt enorm in de smaak.

Bereiding:

- Kook de pasta, giet af, overgiet met koud water en laat afkoelen.
- Rooster de pijnboompitten zonder vetstof in een pannetje
- Snij de kip in kleine stukjes en bak die krokant in wat olijfolie
- Snij de mozzarella in stukjes
- Halveer de kerstomaatjes
- Roer alles onder elkaar

Smakelijk!

1 opmerking:

  1. Ik heb niet altijd de goesting om iets 'spectaculair' te maken. Eenvoudig is vaak het lekkerst. En ik deel je liefde voor frisse salades. Dit ziet er echt een toppertje uit dat ik nog aan de kinderen verkocht krijg. Dat ga ik zeker eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen

Penny for your thoughts!