woensdag 27 mei 2015

Playmobil Give-away

Ik ben een Playmobil-kind. Zelf had ik niet zo gek veel Playmobil, maar overal waar ik ging spelen, ging ik op zoek naar Playmobil en was ik er uren zoet mee. Ik beleefde geen dolle avonturen of romances met die poppetjes, maar bouwde tafereeltjes. Stillevens met Playmobil. Sets tot leven brengen voor de foto's in de catalogus, dat leek me de leukste job van de wereld! Zelfs nu nog durf ik er stiekem van dromen.


Toen ik met het hele gezin werd uitgenodigd voor een Playmobil-perslunch slaakte het kind in mij een gilletje. En ook de echte kinderen sputterden niet tegen. Dus trokken we naar Antwerpen, waar we werden vergast op veel lekkers, veel Playmobil en veel leuke weetjes. We kregen er ook een sneak preview van de nieuwe reeks, geïnspireerd op de tv-serie Super 4, die in september in de winkels zal liggen.

Sinds april vind je in de winkelrekken ook een paard met lange manen en een staart om te kammen, compleet met speldjes en kleefglitters. Voor fans van Barbie en My Little Pony die niet vies zijn van een spannend Playmobil-avontuur!


Wat sinds kort ook in de rekken ligt, is deze stoere piraat met een kanon dat doodshoofden afschiet. En van die piraten mag ik er van Playmobil 10 weggeven! Ze zitten in een indrukwekkend zakje waar avontuurlijke piraatjes heel gelukkig mee zullen zijn!


Wat moet je daarvoor doen? Twee dingen:

1. Like mijn Facebook-pagina (dit is een link, dus gewoon klikken)
2. En vertel op Facebook of hieronder wat jouw favoriete set is, van vroeger of nu.

Niet vergeten: je moet dus beide doen. En ik geef alleen piraten weg, geen paardjes! (om echt wel helemaal duidelijk te zijn).

Meedoen kan tot zondag 7 juni om 12 uur 's middags. Uit alle antwoorden zullen de onschuldige kinderhandjes hier 10 winnaars kiezen. Of je bij de gelukkigen bent ontdek je diezelfde avond op Facebook! De winnaars krijgen het zakje thuis toegestuurd.

Veel succes!

22 opmerkingen:

  1. Oooooh playmobil! Daar speelde ik vroeger ook uuuuuuuuuren mee! Mijn neef die enkele jaren ouder is maakte kort-filmpjes met de playmobil, ik mocht dan altijd mee scenario's schrijven ;-) Pure nostalgie.
    Mijn dochters spelen nu met de paardenstal en het huisje van playmobil, de nieuwe versie, maar alles lijkt nog hetzelfde als mijn huisje van vroeger! Mijn prinsessenfans zouden super blij zijn met een zakje nieuwe playmobil. (En mama ook, want dan heb ik weer even me-time terwijl de kindjes spelen ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och, wat een stoere piraat! Die zou mijn mannetje vast zalig vinden! De Playmobilgekte is ons huis gepasseerd toen ik klein was, dus een favoriete set heb ik niet. Tijd om er eentje te introduceren, me dunkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. och, werken voor playmobil klinkt me ook als muziek in de oren
    Ik had vroeger zelf maar 1 setje; een kinderkamertje met een babybedje en kastje, baby en kleuter. Zalig vond ik dat om daarmee te spelen. Da's dus mijn favoriet (al droomde ik altijd van dat grote ingerichte herenhuis :) )
    Rondvliegende schedels zouden hier anders ook wel een hit zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In mijn tijd was er niet veel voor meisjes. Met mijn buurjongen speelde ik wel eens mee met zijn kasteel en ik was uiteraard de prinses. Onze jongens vinden alles van Playmobil fantastisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zelf heb ik nooit veel met playmobil gespeeld. Ik was meer het legotype, maar mijn koters vinden de grote overzetboot geweldig. Die gaat soms zelfs mee in bad. Normaal was ik trouwens ook naar die perslunch geweest.Helaas werd net die dag de begrafenis van mijn opa gepland. Anders hadden we elkaar eens kunnen ontmoeten. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooooh playmobil! Zwaar fan. Ik bouw nog steeds tafereeltjes, vinden mijn meisjes geweldig.... 'Ooh mam alles staat weer bij elkaar!) Het figureert ook regelmatig op mijn blog: koala jurk met playmobil koala. Ik heb er serieus over gedacht om gewoon maar even de flamingo's te kopen voor bij de flamingo stof.... Vroeger was er nog niet zoveel echt meisjesspul. Was stiekem wat jaloers op dat piratenschip van mijn broer... Nu staat het prinsessen kasteel hoog op het verlanglijstje (of eerder hoog op de kast verstopt voor de 5e verjaardag) Hoe dan ook. Wij doen mee, voor dat prinses met paard setje! Als er ook naar de noorderburen verzonden wordt tenminste :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Marieke, ik geef helaas alleen piraten weg ... Wil je toch nog meedoen of laat je de piraten liever aan je voorbijgaan?

      Verwijderen
    2. Haha, te snel gelezen.... piraten spreken ook tot de verbeelding, de papa van Pippi Langkous is piraat! En die piraat wil vast wel in dat roze paleis logeren!

      Verwijderen
  8. Mijn favoriete set was ongetwijfeld de boerderij!
    Het piratenzakje bewaren we bij winst nog een jaartje of 2, als niet alles meer naar de mond gaat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo tof! Ik was vroeger ook een hele grote playmobil-fan. In de vakantie bouwde ik de hele tafel vol, niet echt om te 'spelen' met de poppetjes, maar eerder om 'taferelen' te maken. Nu nog kopen we elk jaar de nieuwe adventskalender (we gaan speciaal er voor naar Duitsland, want daar is de nieuwe uitgave vaak eerder). De piraat is heel welkom, voor het petekind of voor eigen kinderen later...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk! Mijn kinderen zijn zot van playmobil. Ze hebben hier met de verschillende sets een hele fantasie wereld gebouwd. Van alle sets vind ik toch de ponystal het mooist.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Uren heb ik met Playmobil gespeeld, en nooit heeft het verveeld! Samen met mijn zus speelden we vooral huiselijke tafereeltjes. Eerst het huis picobello inrichten, en daarna spelen. Voor ons huis gebruikten we onze salontafel die bestond uit 4 delen, elk deel was een kamer. Superleuk! Als mijn klein neefje de playmobil bovenhaalt, dan begin ik spontaan met de opbouw hiervan. Aan hem zou ik graag gelukkig maken met zo een piratensetje (en aan mij dus waarschijnlijk ook ;) ).
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wij doen ook zeer graag mee, mijn zoontjes vinden piraten te gek! Mijn oldtimefavorite is het ziekenhuis! 'Mensen'levens dat ik gered heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier ook playmobilfans! Ik was zelf zot van het tankstation als kind. De poppetjes gaven zelfs Chicklets in doosjes, net zoals in de echte tankstations, lang, lang geleden!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mijn zus en ik kregen enkel Lego, maar toen onze jongere broer Playmobil kreeg speelden we er ook mee. Ik herinner mij wel enkel de ridders...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik was een Legokind. Hier thuis doet de brandweerauto van Playmobil erg goed dienst. Piraten zijn ook hot bij mijn boys, dus daarom doe ik mee 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik ben er niet zo dol op was meer een buitenspeelkind maar mijn man is een echte fan en nog steeds dol op de piratenboot!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mijn alltime favorite is de speeltuin met de mama en kinderwagen :-) Ook mijn zoontjes spelen er supergraag mee! De piraat zou hier dus heeeeel erg welkom zijn! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. O! Wat fijn! Wij hebben hier heel wat Playmobil in huis, en het ziet er naar uit dat de jongste een echte Playmobil liefhebber wordt. Ik doe dus graag mee.
    Favorietje is bij mij de mobilhome. Alles is zo af, tot in de kleinste details. Dat zijn we natuurlijk gewend van Playmobil, maar toch verbaast het me telkens weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het ziekenhuis van playmobil was bij mij mijn favoriet: ziekenhuisbedjes met een flipchart aan het bedeinde, i loved it en brancards waar de handjes van de poppetjes rondklemden ... uren was is er mee zoet ... Mijn broers hebben nog gespeeld met het grote kasteel en mijn dochters hebben enkele sets (waaronder het roze kasteel -took me forever to build it :-) ) ! Bij de dochters wordt er afgewisseld tussen de Playmobil en de Lego Friends, maar ook piraten zijn welkom bij ons thuis !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Punt 1: check
    Punt 2: check

    Playmobil ... nostalgie naar mijn kindertijd. Spelen bij mijn neef, de peter van mijn zoontje.
    En nu ... mijn zoontje met diezelfde playmobil bij mijn neef zien spelen.

    Zelf had ik de ziekenhuisset van Playmobil thuis. Héél veel uren mee gespeeld en tegenwoordig samen met mijn zoontje bij mijn ouders thuis.

    Tina

    BeantwoordenVerwijderen

Penny for your thoughts!