donderdag 17 juli 2014

Kiminojurk van 1 uur

De zomervakantie maakt me lui. Misschien is het de regen, of de hitte ... Maar het slaat toe zodra de laatste schoolbel heeft geluid.

Uitdagende naaiprojecten verschuiven dus naar september, wanneer iedereen er weer met vernieuwde krachten invliegt en de kleerkasten om nieuwe kleertjes smeken.

Bij Pattern Runway kocht ik dit patroon voor een kimonojurk. Het is eigenlijk de bedoeling dat je die uit een soepel vallend katoentje, een zijdeachtige stof of crêpe maakt, maar ik wou een versie in tricot. En ik ben lui nu. Dus liet ik bijna alle stappen uit de werkbeschrijving weg. Geen split met knoopsluiting achteraan, geen belegdelen, geen plakvlies. Kortom, geen gedoe.

Dit jurkje was geknipt en genaaid in welgeteld 1 uur. Alstemblieft.


Voor deze exemplaren liet ik zelfs de afwerking van de randen achterwege. Tricot rafelt toch niet. En tenzij je overlockgaren in dezelfde kleur als de stof gebruikt, is die overlocknaad veel te zichtbaar. Ik zoomde de randen wel om met een tweelingnaald, wat een heel mooie afwerking geeft.


Het tricot komt trouwens van MonDepot en is van Fragile. Heerlijke stofjes. Heerlijk kleedje. Hier kan ik de hele zomer mee weg. Om lekker lui te doen.

2 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk. Ziet er heel comfy uit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal akkoord! Ik maakte zo ook al eentje, en de tweede ligt te wachten op afwerking. I love luie kleedjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Penny for your thoughts!