zondag 27 juli 2014

Gig-jurk van La Maison Victor

Deze jurkjes maakte ik een tijdje geleden al, maar de 'fotoshoot' liet wat op zich wachten. Lui zijn en van die dinges, u weet nog wel.

Dit is de Gig van La Maison Victor. De eerste maakte ik een paar maanden geleden uit katoen. Niet zo'n slimme keuze was dat. Katoen is veel te stijf voor dit model. Ik draag het jurkje wel af en toe, in de hoop dat het wat soepeler wordt, maar mijn favoriet is het zeker niet.



Een paar weken geleden probeerde ik het nog eens, maar deze keer met de juiste stof. Deze crêpe van Fragile vond ik bij MonDepot. Hij valt precies zoals hij moet vallen voor dit model, maar het productieproces verliep met dit dunne stofje veel moeizamer dan met het katoentje.

Deze keer maakte ik ook het riempje. Bij het katoentje was dat niet gelukt omdat ik te weinig stof overhad.

Gig - La Maison Victor - Photo credits: mijn zoon




11 opmerkingen:

  1. Wat mooi! Ik heb die Gig-jurk ook al 1000x bekeken, en zelfs stof in gedachten, nu ik ze zo 'af' zie, ben ik nog zekerder. Echt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! 't Is wel een heel kort jurkje als je de lengte niet aanpast. Ik had eerst spijt dat ik dat niet had gedaan, maar nu het warm is, kan het niet kort genoeg zijn :-)

      Verwijderen
  2. Ik maakte de Gig vorige week, maar maakte ook niet de juiste stoffenkeuze... Voor mijn volgende versie haal ik ook een veeeeeel soepeler stofje boven :-) De jurk staat jou trouwens super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap. De tweede jurk valt idd wel beter. Het staat je ook beeldig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind ze allebei heel knap!
    zou er ook eentje willen maken, heb zelfs de stof liggen, weet alleen niet of ik de baby-bump er nog in krijg :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt wel wat speling vooraan, dus deze zomer raak je er nog wel in. En volgende zomer ook weer :-)

      Verwijderen
  5. Inspirerend. Moet ik ook eens proberen.
    En ik vraag mij eigenlijk af of er een jurkpatroon bestaat waar gewone katoen wel werkt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik denk het ook niet, tenzij je helemaal plat bent :-)

      Verwijderen
  6. Knap!
    Zou een viscosestofje geschikt zijn?

    BeantwoordenVerwijderen

Penny for your thoughts!